Cepat-cepat


Saya bangun pukul 4:40 selalu skang nih. tak tau nape. Sebab saya balik kerja, pastu bukak email, makan dan baring tengok cerita..macam hari ini saya tengok “KUNGFU PANDA”. Oleh itu saya sambil baring tengok..tapi bukan saya tengok cerita tuh. Rupanya cerita tuh tengok saya..hehehe

tapi saya bangun2 terus tengok…huh takut. Waktu saya tengok tuh kan? Bila nak habis..azan berkumandang. OK..dengar ee laa sambil terus menonton. Bila dah habis azan tuh..kartun tuh tak habis lagi!!! TAKUT!!!

takut malaikat maut duk kat belakang pintu..erm

Oleh itu, bagai mana dengan kita? Adakah kita suka melambat-lambatkan solat? Ketahuilah..Kemungkinan malaikat maut sedang tunggu beberapa saat untuk melaksanakan tugasnyer (mencabut nyawa). Dia berdekantan dengan kita. Sekiranya kita sedang bermaksiat pada waktu itu? Oh..sungguh indah, sekiranya kita sentiasa dalam keadaan beribadah.

YANG PALING DEKAT: MAUT

“Kejarlah dunia seolah-olah anda hidup selamanya, kejarlah akhirat seolah-olah anda mati keesokan harinya”

anda boleh hantar artikel anda ke email ini: [ ihsanberahim1.esanstudio.blogspot.com ] artikel anda akan secara otomatik terpapar di sini

~ oleh sanzzanki di Jun 12, 2008.

Tinggalkan Jawapan

 
