diri terbongkar

Dakwah.info:

Tatkala memasuki usia dewasa, tanpa melalui proses yang berliku, kita tiba-tiba telah mendapati diri kita seorang Muslim. Orang tua, suasana rumah, dan lingkungan sekitar, telah membawa kita kepada suasana batin yang penuh iman dan larut dalam tradisi ubudiah. Ini patut disyukuri.

Suara hatiku:

Masya Allah…mengapa pagi hari ini aku terdetik untuk bukak email yang telah diberi oleh dakwah.info ini? tajuknya betul-betul mengenai aku. Inilah hakikatnya, setiap tazkirah yang aku dapat semestinya aku terus merasai bahawa Allah yang menyuruh tangan ku klik. Tajuk artikel ini

Oh..apakah aku perlu menyelongkar jahiliyah atau aku biarkan jahiliyah menyelongkar diriku? Amalanku yang secebis selalu ditiup angin..setelah lama amalan itu terbang..baru ia kembali kepada ku semua. Itu pon datang dalam keadaan yang bukan seperti yang asal.

Aku perlu set diminda bahawa;

1. kekuatan umat islam adalah berada pada saff-saff yang ada dirumah Allah dikala subuh.

2.aku mesti menilai, sama ada sst itu jahiliyah atau islamiyah.

Ya Allah, bantulah aku dalam memandu hidupku yag terombang ambing ini. Barikanlah ak kekuatan.

~ oleh sanzzanki di Oktober 22, 2008.

Satu Respons to “diri terbongkar”

  1. seorang jeneral tentera kafir pernah berkata..selagi solat subuh umat Islam tidak seramai solat jumaat..maka kita boleh memperlakukan umat islam semahunya!!!

Tinggalkan Jawapan

 
