Evolusi Diri IT

Saya ingin berkongsi sedikit tentang bagaimana saya boleh terjebak ke dalam dunia multimedia ini.

Di bawah ketiak ibu masih berkepit. Ketika saya darjah 4. Saya melihat abang saya bermain game Red alert 2. Saya tidak berminat pada mulanya, tetapi saya inign cuba juga. Paakah perkara tersebut yang menyebabkan abang saya asyik bermain nya. Tika abang saya tiada, saya curi-curi main. abang saya geram. Dia cabut wayar2 dan dia pergi sekolah. Apabila dia pergi, saya cuba pasang balik wayar2 itu tanpa memikirkan kesan buruk yang akan berlaku atas perbuatan buat reti. Selepas itu, sama juga tersangkut dengan game itu sehingga mencapai tahap melawan musuh peringkat tertinggi sebanyak 4 kumpulan dalam satu masa.

Ketika saya di bangku sekolah menengah, tingkatan 3 bermula sedikit ura-ura ke arah multimedia. Saya suka main kamera tangan milik kawan saya. Pelbagai benda saya ingin buat. Dia ada laptop, saya buat macam saya punya. Di sekolah ada bilik pengawas yang dibekalkan satu biji komputer yang agak buruk berbanding komputer saya sekarang. Para pengawas tak banyak guna komputer itu. Saya sahaja yang duk menguasai komputer itu. Saya bermain dengan software flash mini. Saya seronok.

Ada anak seorang pakcik nih, dia sangat hebat. sebelum habis diploma lagi dah ada syarikat yang panggil dia berkerja. Saya sangat teruja dan bersemangat untuk melakukan seperti yang dilakukan. Dia bidang programmming. Saya suka bidang multimedia.Agak berbeza.

Selepas SPM, saya berusaha untuk mendapatkakn komputer kepunyaan sendiri dari duit usaha sendiri. SAya berjaya. Ketika berusaha mendapatkan komputer tersebut. Saya pinajm komputer seorang ustaz itu. Komputer berkemampuan rendah. Pelbagai kerja saya buat. Kerja 3D. Kerja Flash, Kerja Grafik. Pada suatu masa saya menggatal untuk format2 komputer.Pada waktu itu pelbagai masalah saya buat. Maka dengan itu, banyak perkara tentang membaiki kompuetr saya pelajari.

Bermula selepas SPM, saya berazam untuk menguasai dunia multimedia. Oleh itu, alngkah yang saya lakukan adalah mempelajari sesuatu setiap hari walaupon benda itu benda kecil. Sehingga sekarang….

~ oleh sanzzanki di November 11, 2008.

Tinggalkan Jawapan

 
